18.11.10

Ενα εκπληκτικο αγαλμα στην Αθηνα


Η Αθηνά από το Arezzo επισκέπτεται την Αθήνα 

18 Νοεμβρίου 2010 – 30 Ιανουαρίου 2011

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας και την Εφορεία Αρχαιοτήτων της Τοσκάνης, παρουσιάζει την έκθεση ‘Μια αναπάντεχη επίσκεψη. Η Αθηνά από το Αρέτσο επισκέπτεται την Αθήνα’.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό χάλκινο άγαλμα της θεάς Αθηνάς (ύψους 1,55μ. - 1,90μ. με τη βάση του) από το Αρχαιολογικό Μουσείο της Φλωρεντίας, το οποίο συντηρήθηκε πρόσφατα επί 8 χρόνια, μετά από 200 και πλέον χρόνια. Από την αποσυναρμολόγηση του αγάλματος και την πρόσφατη συντήρηση προέκυψε ένα ‘νέο’ άγαλμα από την άποψη της διαφορετικής στάσης και κίνησης του σώματος. 

Παράλληλα, η αρχαιολογική μελέτη του χάλκινου γλυπτού απέδειξε ότι δεν πρόκειται για ένα απλό ρωμαϊκό αντίγραφο του 1ου αιώνα μ.Χ., όπως πίστευαν μέχρι πρόσφατα, αλλά για ένα σπουδαίο και εκλεπτυσμένο ελληνικό άγαλμα που χυτεύθηκε στα ελληνιστικά χρόνια (300 – 280 π.Χ.). Μαζί με το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί και ένα χυτευμένο χάλκινο έργο που δείχνει πώς ήταν το άγαλμα τα τελευταία 200 χρόνια πριν τις εργασίες συντήρησης.

Η παρουσίαση ενός τέτοιου πρωτότυπου, αριστουργηματικού έργου των πρώιμων ελληνιστικών χρόνων, που μετά την συντήρησή του έχει ταξιδέψει μόνο στην Ιαπωνία, είναι μοναδική ευκαιρία για το ελληνικό κοινό αλλά και για τους ξένους επισκέπτες, και εντάσσεται σε μια προσπάθεια του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης να εγκαινιάσει την παρουσίαση ξεχωριστών, μεμονωμένων έργων (της Αρχαιότητας, του Βυζαντίου, της Αναγέννησης, της Μοντέρνας Τέχνης, κλπ).


Το άγαλμα βρέθηκε σε κομμάτια το 1541, στο Arezzo της Ιταλίας, κατά την διάνοιξη ενός πηγαδιού κοντά στην εκκλησία του San Lorenzo, ανάμεσα σε ρωμαϊκά ψηφιδωτά δάπεδα, που αργότερα ανακαλύφθηκε ότι ανήκαν σε μια ετρουσκική βίλα του 1ου μ.Χ. αιώνα. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν το άγαλμα χυτεύθηκε στην Ελλάδα ή στην Magna Grecia (Μεγάλη Ελλάδα, οι ελληνικές αποικίες της Νοτίου Ιταλίας και Σικελίας). Το 1785 προστέθηκε ένα δεξί χέρι στο άγαλμα, από τον γνωστό γλύπτη της εποχής Francesco Carradori. Τείνοντας πλέον στο ότι το δεξί χέρι είχε διαφορετική στάση, κρατώντας πιθανώς ένα δόρυ, οι συντηρητές αφαίρεσαν την προσθήκη.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Η ΣΕΛΗΝΗ ΤΩΡΑ
Εθνικίστριες και Υπερήφανες!
Για μια Μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη.

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP