30.4.09

Πρωτομαγιά


Από τις ελάχιστες γιορτές χωρίς θρησκευτικό περιεχόμενο που έχουν διατηρηθεί ως τις μέρες μας, πιθανόν κατάλοιπο πανάρχαιων προχριστιανικών δοξασιών σχετικών με τη γονιμότητα και την καρποφορία της γης.

Χαρακτηριστικό ότι οι βασικές εκδηλώσεις της, όπως η έξοδος των ανθρώπων στην ύπαιθρο με συνοδεία χορών και τραγουδιών και το μάζεμα λουλουδιών για να πλεχτούν στεφάνια, τα οποία στη συνέχεια κρεμιούνται σε εμφανή θέση των σπιτιών, συναντώνται στον λαϊκό πολιτισμό πολλών ευρωπαϊκών λαών. Ένα πολύ διαδεδομένο έθιμο σε όλη την Ευρώπη είναι το γαϊτανάκι (maypole). Στη Σουηδία, την Πρωτομαγιά οι χωρικοί μαζεύουν πράσινα κλαδιά που τα αναρτούν στα σπίτια τους, ενώ τραγουδούν τραγούδια που μιλούν για ευφορία και ευτυχία. Σε χωριά της Γερμανίας την 1η Μαΐου ένα κλαδί στολισμένο με ταινίες (το Maibaum) τοποθετείται στην κεντρική πλατεία και γύρω του στήνονται ξέφρενοι χοροί. Ακόμη εκλέγουν το πιο όμορφο κορίτσι του χωριού ως Βασίλισσα του Μαΐου (Maikonigin), το οποίο και ντύνουν με κάτασπρο φόρεμα.

Ενα από τα πιο τυπικά έθιμα της Πρωτομαγιάς, το μαγιάτικο κλαδί ή το στεφάνι, είναι πιθανόν να έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Είναι γνωστό ότι στην αρχαία Ελλάδα τέτοια κλαδιά ή στεφάνια τα χρησιμοποιούσαν πολύ συχνά. Δεν είναι υπερβολικό να πούμε ότι δεν έλειπαν από καμιά σημαντική εκδήλωση του δημόσιου, ιδιωτικού ή θρησκευτικού βίου. Επιπλέον είναι αξιοπρόσεκτο ότι η πιο σημαντική γιορτή ενός μήνα των αρχαίων, του Θαργηλιώνος, που πάνω - κάτω αντιστοιχούσε με τον δικό μας Μάιο, περιελάμβανε στα δρώμενά της την κατασκευή ενός κλαδιού ανάλογου με το μαγιάτικο. Πιο συγκεκριμένα, στα Θαργήλια, γιορτή που έδωσε και το όνομά της σ' ολόκληρο τον μήνα, σχημάτιζαν μια λατρευτική πομπή προς τιμήν του Ηλίου και των Ωρών (Εποχών), που συντελούν τα μέγιστα στην ωρίμανση των καρπών. Στην πομπή περιέφεραν ένα πράσινο κλαδί που μόλις είχε πετάξει φύλλα. Το τύλιγαν με ταινίες και πάνω του κρεμούσαν σύκα, διάφορα ψωμάκια και μικρά φλασκιά γεμάτα κρασί, λάδι και μέλι. Το κλαδί αυτό, η «ειρεσιώνη» των γραπτών πηγών, μοιάζει εξαιρετικά με το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, και αυτό μας το βεβαιώνει και το γεγονός ότι σε παλιότερες εποχές το τελευταίο το έφτιαχναν όχι με άνθη αλλά με κλαδιά οπωροφόρων δένδρων που έφεραν καρπούς και στα οποία αναρτούσαν κρεμμύδια και σκόρδα.

Η Ψευδο-ηροδότεια βιογραφία του Ομήρου μάς διασώζει και τα λόγια που τραγουδούσαν τα παιδιά καθώς περιέφεραν την «ειρεσιώνη": «Ερχόμαστε στο σπίτι ενός πλούσιου νοικοκύρη. Αφήστε τις πόρτες ανοιχτές, γιατί μπαίνει ο Πλούτος και μαζί του η Χαρά και η Ειρήνη. Να 'ναι γεμάτα πάντα τα σταμνιά του και στη σκάφη του ζυμώματος το ζυμάρι να φουσκώνει ψηλά. Ο γιος του σπιτιού να παντρευτεί, και η κόρη να υφάνει ένα πανώριο υφαντό» (μτφρ.Ι. Κακριδή). Το καταστόλιστο αυτό κλαδί στο τέλος της γιορτής το κρεμούσαν στις θύρες των ναών και των σπιτιών τους. Εκεί το άφηναν ώσπου να ξεραθεί για να μπορεί να καεί και να αντικατασταθεί την επόμενη χρονιά από ένα νέο.

Τα Θαργήλια ήταν κυρίως αγροτική γιορτή. Στη διάρκειά της γινόταν προσφορά των πρώτων καρπών της νέας συγκομιδής στους θεούς, ουσιαστικά ακάμωτων ακόμη, αφού τη γιόρταζαν πριν από τον θερισμό. Με τέτοιες πράξεις ο άνθρωπος ήθελε να ευχαριστήσει το θείο για όσα του πρόσφερε και να ζητήσει τη συνέχιση της εύνοιάς του. Ωστόσο το ότι συμπεριλάμβανε στο πρόγραμμά της και μια σκοτεινή καθαρτήρια τελετή και η όλη γιορτή ήταν αφιερωμένη στον Απόλλωνα, τον θεό της κάθαρσης ­ δείχνει ότι ξεπερνούσε τον αγροτικό χαρακτήρα και προσέγγιζε ακόμη και τον χώρο της μαγείας. Πιο συγκεκριμένα, στη διάρκεια της γιορτής επέλεγαν ένα ή δύο περιθωριακά άτομα, τους γνωστούς «φαρμακούς» ή τα «καθάρματα» των πηγών και κτυπώντας και πετροβολώντας τα, τα απομάκρυναν ως αποδιοπομπαίους τράγους έξω από τα όρια της πόλης τους. Μερικές φορές μάλιστα αναφέρεται και θανάτωση των «καθαρμάτων» (= των θυμάτων της κάθαρσης!). Ο καθαρμός ως προϋπόθεση για να είναι πλούσια η νέα σοδειά και γενικά για να έχει επιτυχία κάθε νέα αρχή είναι πολύ γνωστός σε πρωτόγονες κοινωνίες και όχι μόνον.

Το πράσινο κλαδί με τα φύλλα του συμβόλιζε τη ζωή και την ανανέωσή της και υποτίθεται ότι χάριζε στον κάτοχό του υγεία, καλή τύχη, ειρήνη, ευτυχία και ευφορία. Ανάλογο συμβολισμό πρέπει πιθανόν να δούμε και στο πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ο οποίος στις μέρες μας δύσκολα μπορεί να ανιχνευτεί, αφού για μας το στεφάνι αυτό δεν αποτελεί ίσως τίποτε περισσότερο από μια ωραία και εύοσμη άνθινη σύνθεση. Μπορεί οι αρχαίοι θεοί και οι ειδωλολατρικές δοξασίες να έχουν από καιρό σβήσει, ωστόσο ορισμένα δρώμενα που σχετίζονταν με αυτά εμφανίζουν αξιοθαύμαστη αντοχή στον χρόνο.

Αλλά δεν είναι μόνον το μαγιάτικο κλαδί που βεβαιώνει για τη σχέση ανάμεσα στον προχριστιανικό και χριστιανικό Μάιο. Σε πολλές χώρες που γνώρισαν ρωμαιοκρατία, όπως η Ελλάδα, υπάρχει μια προκατάληψη για τον μήνα αυτόν, που γενικά θεωρείται μιαρός. Ετσι, π.χ., πιστεύουν ότι οι γάμοι που γίνονται στη διάρκειά του είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία. Το ίδιο ακριβώς συνέβαινε και στην αρχαία Ρώμη. Στην εποχή μας για την αντίληψη αυτή προβάλλεται συνήθως η δικαιολογία ότι ο Μάιος δεν μπορεί να είναι ευνοϊκός για τους νεόνυμφους, αφού πρόκειται για μήνα κατά τη διάρκεια του οποίου έχουν οργασμό οι συμπαθητικοί γάιδαροι! Ωστόσο ο αρχικός λόγος της «απαγόρευσης» αυτής είναι πιθανότατα τα Λεμούρια (Lemuria), μια πένθιμη οικογενειακή γιορτή των Ρωμαίων, που τη γιόρταζαν στις 9, 11 και 13 Μαΐου. Σύμφωνα με τις δοξασίες των αρχαίων και όχι μόνον, τα πνεύματα των νεκρών επανέρχονται σε τακτά χρονικά διαστήματα στη γη και μπορούν να βλάψουν τους ζωντανούς. Ετσι, η κάθε οικογένεια όφειλε να φροντίζει για την περιποίηση και το καλόπιασμα των δικών της νεκρών. Ενας μήνας που ήταν αφιερωμένος στον παγερό κόσμο των νεκρών σίγουρα δεν ήταν ο καταλληλότερος για να ακουστεί ο υμέναιος, το γαμήλιο τραγούδι.



Και κάτι για το όνομα του μήνα Μάϊου. Αλλοι το συσχετίζουν με το επίθετο majus (μεγαλύτερος), είτε αυτό αναφέρεται στον Δία είτε στους συγκλητικούς που τιμούνταν τον μήνα αυτόν. Αλλοι όμως το συσχετίζουν και με το όνομα της Μαίας, της μάνας του Ερμή, θεωρώντας την προσωποποίηση της γης, της Μεγάλης Μητέρας όλων.


alice cafe

29.4.09

Για την Σμύρνη...



Ο Σταμάτης Σπανουδάκης τιμά τον Νικόλαο Πλαστήρα:
Ο Μαύρος Καβαλάρης

27.4.09

Ο Βαγγέλης από το Βοτανικό


Ο Βαγγέλης είναι 33 ετών. Έχει τρία παιδάκια, μια γυναίκα, μια μάνα και δυο φίλους. Ο Βαγγέλης δουλεύει σε δύο δουλειές για να μεγαλώσει τα παιδιά του. Το πρωί οικοδομή και το απόγευμα «delivery». Ο Βαγγέλης δεν είναι «οικονομικός μετανάστης». Οικονομικό μετανάστη στον εργασιακό χάρτη της Αθήνας, μέσα στην ίδια του την Πατρίδα, τον έκαναν οι συνθήκες. Ορφανός από πατέρα από μικρός, με μηδέν περιουσιακά στοιχεία, ο Βαγγέλης «χαζός» πήγε και παντρεύτηκε λίγο πριν τα 30 του και έκανε τρία παιδιά, τρία Ελληνόπουλα. Πέρασε και μακρές περιόδους ανεργίας, γιατί δεν σπούδασε, μεγάλωσε σε φτωχογειτονιές και οι δουλειές που μπορεί να κάνει είναι από χρόνια πιασμένες από ξένους, που όπως μας λένε έχουν ανάγκη. Ο Βαγγέλης μεταναστεύει από περιοχή σε περιοχή, από αφεντικό σε αφεντικό, κυνηγώντας το μεροκάματο. Ώσπου πριν μερικές μέρες το μεροκάματο κυνήγησε τον ίδιο.

Ο Βαγγέλης είναι από χθες κλινικά νεκρός. Ζωτικά όργανα πλην καρδιάς, όλα κατεστραμμένα. Παράλυτος. Σχεδόν πολτοποιημένο κεφάλι με ανήκεστη βλάβη στον εγκέφαλο. Σήμερα έσβησαν τα μηχανήματα και έτσι γράφτηκε το θλιβερό φινάλε μιας σύντομης χαμοζωής. Μισοπεθαμένη η μάνα του, σε κατάσταση υστερίας η γυναίκα του, τα παιδάκια πολύ μικρά, ευτυχώς δεν καταλαβαίνουν. Ο κτηνάνθρωπος μετανάστης που τον σκότωσε κυκλοφορεί ελεύθερος, ελέω «δημοκρατίας». Δεν είχε πρόθεση να σκοτώσει. Απλά, σύμφωνα με τα έθιμα της πατρίδας του, βγήκε να οδηγήσει χωρίς δίπλωμα και ασφάλεια, τύφλα στο μεθύσι και περνώντας με ιλιγγιώδη ταχύτητα από κόκκινο φανάρι σε κεντρική λεωφόρο των Αθηνών, χτύπησε το Βαγγέλη που μερικές μέρες πριν είχε βρει δουλειά ως delivery, με τόση ορμή, που τον σήκωσε μέχρι το δεύτερο όροφο της διπλανής πολυκατοικίας πριν σκάσει στην άσφαλτο, 40 μέτρα μακριά. Κάποτε ίσως δικαστεί για αμέλεια, αν εντωμεταξύ δεν το έχει σκάσει για την ασιατική πατρίδα του. Ο «μετανάστης». Ο «καημένος». Αυτός, που εμείς «έχουμε υποχρεώσεις απέναντί του». Αυτός που «πλουτίζει την κοινωνία μας». Ναι. Την πλούτισε με τρία ορφανά, μια χήρα, μια χαροκαμένη μάνα και ένα νέο παλληκάρι πολτοποιημένο. Λυπάμαι, μόνο αυτή την επίκληση από τους Ορφικούς ύμνους μπορώ ακόμα να γράψω.

Εσένα τη Νέμεση καλώ,
τη βασίλισσα την πανίσχυρη,
μέσω της οποίας αποκαλύπτονται οι πράξεις των θνητών ανθρώπων,
την αιώνια, την αξιοσέβαστη, με την απεριόριστη όραση,
εκείνη που αγαλιάζει με το ορθό και το δίκαιο
[...]σε κάθε θνητό είναι γνωστή η επιρροή σου,
και οι άνθρωποι βογγούν πίσω από τα δίκαια δεσμά σου,
γιατί κάθε σκέψη καλά κρυμμένη στο μυαλό,
ξεκάθαρα αποκαλύπτεται στη θέα σου.
[...] Έλα ευλογημένη και ιερή Θεά, εισάκουσε την προσευχή μου,
και βάλε στη φροντίδα σου τη ζωή του πιστού σου,
την αγαθοεργή σου βοήθεια δώσε στην ώρα της ανάγκης,
και άφθονη ισχύ στη δύναμη της λογικής,
τις σκέψεις τις ασεβείς, τις αλαζονικές και τις χαμερπείς διώξε μακριά.


Strat

Υ.Γ. Έχω αλλάξει το όνομα, τη συνοικία και ελαφρώς τις ημερομηνίες. Πρόκειται δυστυχώς για πραγματική ιστορία και όχι για διήγημα.

26.4.09

Πάρτι ανταλλαγής ρούχων

Η οικονομική και οικολογική ιδέα που επεκτείνεται ανά τον δυτικό κόσμο, προσφέροντας τα θετικά αποτελέσματα του shoping therapy, χωρίς έξοδα και διασκεδάζοντας παράλληλα με φίλες. Δοκιμάστε το!

Στο βίντεο παρουσιάζεται η διοργάνωση του πάρτι σε 3 βήματα:


1. Οι προσκλήσεις
Στείλτε τις προσκλήσεις τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν, ώστε να υπάρχει χρόνος να ψάξουν τις ντουλάπες τους και να αποφασίσουν για τα ρούχα που θα φέρουν στο πάρτι. Φροντίστε να υπάρχουν τουλάχιστον δύο άτομα που φορούν το ίδιο μέγεθος ρούχων, ώστε να βρουν όλες ρούχα που να τους κάνουν, και ο συνολικός αριθμός να μην ξεπερνά τα δέκα άτομα – ανάλογα και τον χώρο σας.

2. Οι κανόνες
Οι φίλες μοιράζονται πολλά πράγματα, αλλά τα εσώρουχα δεν περιλαμβάνονται σ’ αυτά συνήθως. Ενημερώστε τις συμμετέχουσες ότι τα ρούχα και τα αξεσουάρ που θα φέρουν πρέπει να είναι καθαρά και σε καλή κατάσταση. Η καθεμιά πρέπει να φέρει τουλάχιστον 5 κομμάτια, ώστε να υπάρχουν αρκετά για να διαλέξετε.
Χρησιμοποιείστε έναν τρόπο με αριθμητικούς λαχνούς για ν’ αποφασίσετε την σειρά με την οποία θα διαλέγετε το ρούχο που θα πάρετε. Ακόμη και αν νομίζετε ότι οι φίλες σας μπορούν να τα βρουν και χωρίς τέτοιο κανόνα, σκεφτείτε τι θα κάνετε αν δύο φίλες θέλουν το ίδιο κομμάτι. Το παιδικό παιχνίδι «πέτρα-ψαλίδι-χαρτί» μπορεί να βοηθήσει σ’ αυτήν την περίπτωση. Ή ίσως μια ψηφοφορία των υπολοίπων για το σε ποια απ’ τις δυο ταιριάζει περισσότερο το υπό διεκδίκηση ρούχο.

3. Στήστε μια "μπουτίκ" ή ένα "καλάθι ευκαιριών"
Την μέρα του πάρτι, φροντίστε να έχετε καθορισμένες περιοχές για τα ρούχα ανά είδος, ώστε το δωμάτιο να θυμίζει κατάστημα ρούχων. Γίνετε δημιουργική με τον χώρο και την επίπλωσή σας, για να διευκολύνετε την επιλογή και μην ξεχάσετε έναν τουλάχιστον ολόσωμο καθρέφτη.
Ένας εναλλακτικός διασκεδαστικός τρόπος είναι να ριχθούν όλα τα ρούχα σε ένα σωρό, στον οποίο θα ψάξετε για καθορισμένη ώρα τα κομμάτια που ενδιαφέρουν την καθεμιά σας, για να είστε έτοιμες όταν έρθει η σειρά σας να διαλέξετε.

Τα ρούχα που θα περισσέψουν μπορείτε να τα φέρετε σε κάποια τοπική του Λαϊκού Συνδέσμου, για να προωθηθούν σε σεισμοπαθείς ή να διανεμηθούν σε άπορους συμπατριώτες μας. Εναλλακτικά, μπορείτε να τα δώσετε σε κάποια εκκλησιαστική ή ανθρωπιστική οργάνωση, ρισκάροντας - με τις γνωστές προτεραιότητές τους - να δοθούν για να καλύψουν ανάγκες λαθρομεταναστών.

24.4.09

Κύπρος, η όμορφη θλιμμένη κόρη της Ελλάδος



Καμία υποχώρηση, κανένας συμβιβασμός, καμιά "φιλία"
με τους κατακτητές των εδαφών μας!

23.4.09

Το ολοκαύτωμα της Νάουσσας


Το άγαλμα στο χώρο θυσίας των Ναουσαίων γυναικών, δίπλα στον καταράκτη της Αράπιτσας. Το άγαλμα απεικονίζει μια γυναίκα που κρατά στην αγκαλιά ένα βρέφος, λίγο πρίν πέσει στα νερά της Αράπιτσας.

Παρ’ όλη την ευημερία της, το Φεβρουάριο του 1822, η Νάουσα και η περιοχή της βρίσκονται στο επίκεντρο μιας μεγάλης εξέγερσης στα πλαίσια της Ελληνικής Επανάστασης, που ήδη είχε ξεσπάσει σ' άλλες περιοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Μετά από μια ολόκληρη σειρά πολεμικών επιχειρήσεων των Ναουσαίων, με αρχηγούς τους Ζαφειράκη Θεοδοσίου και Τάσο Καρατάσιο, που είχαν στόχο τη δημιουργία ελεύθερου επαναστατικού καθεστώτος στην περιοχή, η πόλη η ίδια πολιορκείται από τα στρατεύματα του Διοικητή της Θεσσαλονίκης Εμπού Λουμπούτ και πέφτει τελικά μπροστά στις πολυπληθέστερες δυνάμεις του εχθρού στις 22 Απριλίου, την Κυριακή του Θωμά, του ίδιου έτους.

Λεηλασίες, σφαγές και εξανδραποδισμοί του πληθυσμού, αλλά και απερίγραπτες σκηνές αυτοθυσίας και ηρωισμού από πλευράς Ναουσαίων, ακολούθησαν την πτώση αυτή. Αρκετές γυναίκες προτιμούν να σκοτωθούν πέφτοντας με τα παιδιά τους στ΄ αφρισμένα νερά του καταρράκτη της Αράπιτσας στους "Στουμπάνους", παρά να πέσουν στα χέρια των Τούρκων. Η πόλη καταστράφηκε και τα προνόμιά της αναιρέθηκαν.

Η επανάσταση της Νάουσας συντέλεσε στην απώλεια χρόνου και δυνάμεων για τους Τούρκους, προς όφελος του Αγώνα στη νότιο Ελλάδα. Για την συνεισφορά της στον Αγώνα για την Ανεξαρτησία από τον Τουρκικό ζυγό η Νάουσα είναι η μόνη πόλη που φέρει τον τίτλο «Ηρωική», με Βασιλικό Διάταγμα από το 1955. (ΒΔ.17/8./1955 ΦΕΚ 240/Α/3-9-1955).


www.naoussa.gr

22.4.09

"Μην κάνετε παιδιά, γιατί επιβαρύνουν το κλίμα"!!!


Πριν μερικά χρόνια ο πρίγκηπας Φίλιππος του Εδιμβούργου είχε χαρακτηρίσει τους ανθρώπους "καρκίνωμα" και απαντώντας στην ερώτηση σαν τι θα ήθελε να ξαναγεννηθεί, δήλωσε "σαν θανατηφόρος ιός για να λύσω το πρόβλημα του υπερπληθυσμού"! Τέτοιες άρρωστες φαντασιώσεις δυστυχώς δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των σκέψεων ενός τρελού, αλλά αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης ατζέντας που προωθείται από ένα κύκλο ατόμων, κυρίως αγγλοσαξονικής προέλευσης.Τα σχέδια τους τα έχουν μάλιστα χαράξει σε ειδικές γρανιτένιες πέτρες που κατασκευάστηκαν γιαυτό τον σκοπό!

Μια νέα διάσταση ήρθε να δώσει χθες με δηλώσεις του στον δικτυακό τόπο "Times Online" ο πρώην πρόεδρος του κόμματος των πρασίνων στην Βρετανία και νυν υποστηρικτής του "φιλανθρωπικού ιδρύματος" Optimum Population Trust (OPT), Jonathan Porritt, ο οποίος απαίτησε να αποτελέσει ο έλεγχος του πληθυσμού εργαλείο για την καταπολέμηση της "αλλαγής" του κλίματος, ζητώντας τα ζευγάρια να μην κάνουν πάνω από δύο παιδιά διότι (άκουσον, άκουσον) φορτώνουν στο περιβάλλον ένα αβάσταχτο βάρος!

Ο Porritt που είναι και σύμβουλος του πρίγκηπα Κάρολου, μεταξύ άλλων δήλωσε: "είμαι ανένδοτος σε ότι αφορά να πείσω τους ανθρώπους να αναλάβουν τις οικολογικές τους ευθύνες με ένα ανεκτικό αριθμό γέννησης παιδιών"! Η οργάνωση του, που είναι ενεργή στον τομέα του πληθυσμιακού ελέγχου από την δεκαετία του ΄60, υπολόγιζε παλαιότερα πόσα σκουπίδια παράγει ένα παιδί καθ όλη την διάρκεια της ζωής του.Το βάρος των παιδιών στο περιβάλλον αποτελεί ακόμη και σήμερα κεντρικό θέμα για την "Optimum Population Trust", με την προπαγάνδα να έχει μεταφερθεί στον τομέα του διοξειδίου του άνθρακα, κάνοντας υπολογισμούς πόσο CO² εκπέμπει ένα παιδί σε όλη του την ζωή!

Ο Porritt έχει αρκετές σχέσεις στην πολιτική και στην λεγόμενη "υψηλή κοινωνία" και αποτελεί σύμβουλος της βρετανικής κυβέρνησης στην επιτροπή για "μακροχρόνια ανάπτυξη".Προειδοποίησε μάλιστα οργανώσεις όπως "Friends of the Earth" και "Greenpeace" να μην παραμελήσουν το θέμα του ελέγχου των γεννήσεων! "Η κυβέρνηση θα πρέπει να βελτιώσει τον οικογενειακό σχεδιασμό με την αύξηση των οικονομικών συνδρομών για τις αμβλώσεις και την πρόληψη"! Με άλλα λόγια, δεν φτάνει που στην Ευρώπη υπάρχει υψηλή υπογεννητικότητα, αλλά από εδώ και πέρα θα πρέπει τα ζευγάρια να μην κάνουν όσα παιδιά επιθυμούν για να μην επιβαρύνουν το κλίμα με το CO² που εκπνέουν!

infopigi

Και, βέβαια, όλα τα ανωτέρω ισχύουν κυρίως για τους λευκούς ευρωπαίους (οι οποίοι, ως γνωστόν τοις πάσι, επιβαρύνουν περισσότερο το κλίμα). Οι αφρικανοί μπορούν να αναπαράγονται κατά βούληση και οι λευκοί να συνδράμουμε στην επιβίωση των παιδιών που δεν μπορούν να θρέψουν...

20.4.09

O άνδρας που μισήθηκε νεκρός


όσο λατρεύτηκε ζωντανός.
88

18.4.09

Καλή Ανάσταση και χαρούμενη Λαμπρή

15.4.09

Καμπάνια κατά των ερωτικών σχέσεων με ...ναζί!


Μία από τις αντί-NPD καμπάνιες, που στηρίζεται από την γερμανική κυβέρνηση έχει κεντρικό σύνθημα "Όχι Σεξ Με Ναζί" και απευθύνεται στις νεαρές Γερμανίδες συμβουλεύοντάς τες να μην κάνουν σχέσεις με "νεο-ναζί", ενώ ταυτόχρονα προβάλλονται ποικιλοτρόπως ως θετικές οι ερωτικές σχέσεις με αλλοφύλους.

Μετά τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις στα σχολεία της Γερμανίας, όπου η πλειοψηφία των ενεργοποιημένων πολιτικά μαθητών και σπουδαστών δήλωσε ενταγμένη στον εθνικιστικό χώρο, το "δημοκρατικό" καθεστώς πανικοβλήθηκε. Αυξήθηκαν οι προπαγανδιστικές εκστρατείες πλύσης εγκεφάλου σαν την ανωτέρω και εντάθηκαν οι διώξεις συναγωνιστών, με απαγορεύσεις εθνικιστικών οργανώσεων και εκδηλώσεων, αλλά και δίκες μελών και στελεχών του NPD.

Και... με όλα αυτά, το Εθνικιστικό Κίνημα σκληραίνει και δυναμώνει όλο και περισσότερο.

Μαθήματα πελατειακής συμπεριφοράς

Οι New York Times πριν λίγο καιρό δημοσίευσαν την επιστολή μιας γιαγιάς 96 ετών, που απευθυνόταν στον διευθυντή της τράπεζας με την οποία συνεργαζόταν.


«Αγαπητέ κύριε,

Σας ευχαριστώ που σφραγίσατε την επιταγή μου με την οποία σκόπευα να πληρώσω τον υδραυλικό τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μου, δεν πρέπει να πέρασαν ούτε 3 νανοδευτερόλεπτα μεταξύ του σφραγίσματος της επιταγής μου και της αυτόματης κατάθεσης της σύνταξής μου από το δημόσιο!

Θα πρέπει να σας ευχαριστήσω και για το πρόστιμο των 30 δολαρίων που χρεώσατε το λογαριασμό μου ως πέναλτι για την ταλαιπωρία που προκάλεσα στην Τράπεζά σας. Η ευγνωμοσύνη μου ξεχειλίζει κυρίως γιατί με κάνατε να ξανασκεφτώ τους τρόπους με τους οποίους αντιμετωπίζω τα οικονομικά μου.

Έχω προσέξει πως κάθε φορά που προσπαθώ να επικοινωνήσω μαζί σας η μόνη μου παρηγοριά είναι η απρόσωπη και ασύμφορη οντότητα που έχει γίνει η Τράπεζά σας. Από εδώ και στο εξής, όπως ακριβώς κάνετε κι εσείς, θα κάνω τις συνδιαλλαγές μου μαζί σας προσωπικώς.

Οι πληρωμές της υποθήκης και του δανείου μου δε θα γίνονται αυτόματα, αλλά θα φτάνουν στην Τράπεζά σας με επιταγή στο όνομα ενός υπαλλήλου, που θα ορίσετε εσείς. Να θυμάστε πως είναι αδίκημα να ανοιχτεί η αλληλογραφία που θα περιέχει την επιταγή από κάποιον άλλον και όχι από τον παραλήπτη. Σας επισυνάπτω την αίτηση που θα πρέπει να συμπληρώσει ο υπάλληλος που θα ορίσετε. Σας ζητώ συγγνώμη για το 8σελιδο μέγεθός της, αλλά θα πρέπει να γνωρίζω γι' αυτόν όσα γνωρίζει η Τράπεζά σας για μένα. Sημειώστε πως όλες οι πληροφορίες που αφορούν το ιατρικό ιστορικό του θα πρέπει να υπογραφούν από το αρμόδιο Υγειονομικό τμήμα, ενώ και οι πληροφορίες για τα οικονομικά του θα πρέπει να συνοδεύονται από τα κατάλληλα θεωρημένα αντίγραφα-πιστοποιητικά. Στη συνέχεια θα πρέπει να εκδώσω ένα PIN, τον οποίο θα χρησιμοποιεί ο υπάλληλός σας στις συναλλαγές μαζί μου. Λυπάμαι, αλλά δε θα είναι μικρότερο από 28 νούμερα - τόσα είναι και τα νούμερα που πληκτρολογώ κάθε φορά που καλώ το telephone banking και πρέπει να συνδεθώ με το λογαριασμό μου. Κι επειδή, όπως λένε, η μίμηση είναι η υπέρτατη κολακεία, επιτρέψτε μου να σας αντιγράψω!

Επιτρέψτε μου επίσης να σας γνωστοποιήσω και τα ακόλουθα. Όταν θα μου τηλεφωνείτε, θα πατάτε τα ακόλουθα κουμπιά:
1: Για να κλείσετε ραντεβού να με δείτε.
2: Για να με ρωτήσετε για μια πληρωμή που δεν έγινε.
3: Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στο σαλόνι σε περίπτωση που είμαι εκεί.
4: Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στην κρεβατοκάμαρα σε περίπτωση που κοιμάμαι.
5: Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στην τουαλέτα σε περίπτωση που με καλεί η φύση.
6: Για να μεταφέρετε το τηλεφώνημα στο κινητό μου σε περίπτωση που λείπω από το σπίτι.
7: Για να στείλετε e-mail στον υπολογιστή μου, απαιτείται ένας μυστικός κωδικός, ο οποίος και θα σας αποσταλεί εν ευθέτω χρόνω.
8: Για να επιστρέψετε στο κύριο μενού και να ξανακούσετε τις επιλογές 1-7.
9: Για να διατυπώσετε κάποιο αίτημα ή παράπονο. Κατόπιν θα μπείτε σε αναμονή ανάλογα με την πληρότητα του αυτόματου τηλεφωνητή μου.
Καθ' όλη τη διάρκεια του τηλεφωνήματος θα παίζει χαλαρωτική μουσική.
Αν, ωστόσο, χρειαστεί να περιμένετε πολύ, λυπάμαι, αλλά ακολουθώντας και πάλι το παράδειγμά
σας, θα πρέπει να σας χρεώσω με ένα ποσό για τη διαδικασία.

Κλείνοντας, σας εύχομαι ένα ευτυχισμένο και λιγότερο κερδοφόρο νέο έτος.

Η ταπεινή σας πελάτισσα.»

Πηγή

13.4.09

Η Μαρουδιά

Εξέβηκε μια πρωίαν ο Χάροντας να πάει να γυρίσει τα χωριά για να ήβρει ανθρώπους να πάρει μετά του στον Άδη. Πήγε και κτύπησε την πόρτα της Μαρουδιάς. Η Μαρουδιά ήταν κεντήτρα σπουδαία στον τόπο μας. Χιλιάδες μεταξωτά υφαντά κι ολόπλουμα μαντήλια πέρασαν από τα χέρια της. Ακόμη και χρυσοκέντητα εκκλησιαστικά άμφια, Επιτάφιοι, και ποδιές των εικόνων. Ακούστηκε η φήμη της σ΄όλη την Πάφο, ως πέρα στη Χώρα.
Ήρθε ο Χάροντας κι έσεισε το ξεπόρτι της, σείστηκε η αυλή της και το σπίτι της, ως και η μονή της. Πετάχτηκε πάνω:
- Ποιός ένι ;
- Άνοιξε, κόρη Μαρουδιά, λαλεί της ο Χάροντας, ήρθα για να σε πάρω.
- Δεν είμαι ακόμα έτοιμη, λαλεί του εκείνη, έχω δουλειές στη μέση.
- Και ποιές ειν' οι δουλειές σου; Την ερωτά.
- Έχω να κτίσω εκκλησίες, να κτίσω μοναστήρια.
Έφυγε ο Χάροντας.

Αμέσως εκείνη έπιασε δουλειά. Έφερε μαστόρους, πρωτομαστόρους, και πλήθος μαθητάδες. Έκτισε εξήντα εκκλησιές κι εξήντα μοναστήρια.
Μια μέρα ξαναγύρησε ο Χάροντας.
- Τέλειωσες τις δουλειές σου, Μαρουδιά, να πάμε;
- Έχω δουλειές ατέλειωτες κι άλλες αρχινεμένες... του απαντά αυτή.
- Και ποιές είναι τώρα οι δουλεές σου;
- Φέρνω νερά τρεχάμενα να πίνουν οι διαβάτες.
- Ο Χάροντας δεν είπε τίποτα κι έφυγε.
Έβαλε τότε τους μαστόρους η Μαρουδιά να κτίσουν βρύσες στα χωριά, στες στράτες, να πίνουν οι διαβάτες νερό, να ξεκουράζονται. Έκτισε εξήντα βρύσες και εξήντα γιεφύρια. Μόλις τέλειωσε, νάσου τον Χάροντα κι ανέφανε ομπρός της.
- Άνου να πάμε, Μαρουδιά.
- Μην με εξαργείς Χάροντα και έχω δουλιές ανέγγιχτες, έργα πολλά που περιμένουν τέλειωμα.
- Και ποιές είναι πάλι οι δουλείες σου κοκόνα Μαρουδιά;
- Άρχισα και αναγιώννω μωρά έσσω μου Χάροντα. Μην μου ξηντιλιείς τώρα τη ζωή μου.
Και αυτή τη φορά ο Χάροντας έφυγε άπρακτος.

Πήρε τότε η Μαρουδιά, μωρά ορφανά, φτωχά, άρρωστα, και τα φρόντιζε στο σπίτι της να μεγαλώσουν, να μπορούν να δουλέψουν. Πήρε και μαθήτριες και τις μάθαινε την κεντητική.
Πέρασαν λίγα χρόνια, μεγάλωσαν το παιδιά, έμαθαν την κεντητική οι μαθήτριες, και ήρθε πάλι ο Χάροντας.
- Σήκου να πάμε, Μαρουδιά.
- Οι δουλιές μου πολλυνίσκουν Χάροντα. Έχω πολλά να κάμω. Έχω να δω τον κύρην μου, την μάνα μου, που δεν τους τίμησα όπως έπρεπε , τους αντιπολογήθηκα, τους είπα λόγια πικρά... και με τον αδελφό μου έχουμε έχθρα.
Έτσι έφυγε ο Χάροντας.

Η Μαρουδιά πήγε τότε στο σπίτι της το πατρικό. Φίλησε το χέρι του κυρού της, έπεσε στην αγκάλη της μάνας της, και συγχωρέθηκε με τον αδελφό της. Μόλις γύρισε στο σπίτι της, βρήκε τον Χάροντα στο ξεπόρτι της να την περιμένει.
- Έλα να πάμε, Μαρουδιά, λαλεί της πάλι ο Χάροντας.
- Έχω ένα μαντήλι μεταξωτό για σένα να κεντίσω, του λέει η Μαρουδιά.
- Να το κεντίσεις, αμμά πότε να το γυρέψω; Την ρώτησε ο Χάροντας.
- 'Οταν περάσουν εξήντα Σάββατα και εξήντα Κυριακές, θα το τελειώσω και έλα να το γυρέψεις, του είπε η Μαρουδιά.
Κέντα, κέντα ψιλοβελονιά, ψιντροδουλειά, πάνω σε μεταξωτό μαντήλι, πέρασε ο καιρός, το μαντήλι τέλειωσε και ήρθε ο Χάροντας. Ξεδιπλώνει το μεγάλο μαντήλι, το 'βαλε στα γόνατα του.
Η Μαρουδιά είχε κεντήσει, μάνα μου, 'κει πάνω όλες τις οφορφιές του κόσμου: τον ουρανό με τ' άστρα, τον ήλιο και το φεγγάρι, τη θάλασσα με τα ψάρια και τα καράβια, τη γη με τα όρη, τα δέντρα και τα λουλούδια!
Θαύμασε ο Χάροντας, λυπήθηκε, δάκρυσε:
-Θωρώ σ' εσένα και θωρώ και τα έργα σου και λυπούμε, μα ίντα να σου κάμω; Είναι προσταγή από τον Άδη να σε πάρω.
- Παρακαλώ σε , Χάροντα, του λέει η Μαρουδιά, χάρισε μου τριάντα μέρες ακόμα.
- Εσύ μου ζητάς ακόμα τριάντα μέρες, εγώ σου δίνω ακόμα τριάντα χρόνια. Έλα δώσε μου το χέρι σου ν΄αποχαιρετιστούμε.
Η Μαρουδιά τον πίστεψε, και μόλις του έδωσε το χέρι της, και τον άγγιξε, αυτός πήρε την ψυχή της, γιατί είχε αγγίξει τον θάνατο.

Ο Θεός την λυπήθηκε, γιατί η Μαρουδιά αγαπούσε τόσο πολύ την ομορφιά του κόσμου που έπλασε, και την έκεμε ένα πλουμιστό ζωύφιο που το λέγουν Μαρουδιά. Το παίρνουν στα χέρια τους τα παιδιά και τραγουδούν: "πέτα, πέτα Μαρουδιά με τα κόκκινα βρακιά".
Στη Κύπρο είναι γνωστή και ως "παπα(δ)ούρα" όπως λέγει και το τραγούδι "παπαούρα, παπαούρα, πιασ΄τα ρούχα σου και βούρα", αλλά σε άλλα μέρη την λέγουν και παπαδίτσα ή πασχαλίτσα.

Κυπριακό Λαϊκό Διήγημα
Καταγράφηκε από τον Χαράλαμπο Επαμεινώνδα
Πηγή

7.4.09

Συμπαραστεκόμαστε



5.4.09

Η "Ισότητα" εναντίον των εργαζομένων γυναικών


Με πρόσφατη απόφασή του, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δίνει περιθώριο τριών μηνών στην Ελλάδα για να εξομοιώσει τα όρια συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών, κρίνοντας ότι η Ελλάδα παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο με τη διαφορετική μεταχείριση των φύλων ως προς την ηλικία συνταξιοδότησης. Με αυτή την απόφαση–βόμβα μπαίνει και επίσημα η ταφόπλακα στον κοινωνικό χαρακτήρα της Δημόσιας Ασφάλισης, που είναι έρμαιο της κακοδιαχείρισης των εγχώριων πολιτικών και των πολιτικών επιλογών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες διαμορφώνονται από το διεθνές κεφάλαιο και είναι ξένες απέναντι στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, επισημαίνονται μεν τα προβλήματα που οι γυναίκες ενδέχεται να συναντήσουν κατά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, λόγω των φυσικών «μειονεκτημάτων» (όπως αντιμετωπίζονται π.χ. η εγκυμοσύνη και η μητρότητα από την ελεύθερη αγορά), αλλά με το πρόσχημα της εφαρμογής της αρχής της ισότητας των αμοιβών ανδρών και γυναικών για όμοια εργασία ή για εργασία της αυτής αξίας, επιβάλλεται η εξομοίωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Το Δικαστήριο δεν αποδέχτηκε το επιχείρημα που πρόβαλλε η ελληνική κυβέρνηση, ότι η ύπαρξη διαφορετικών ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης είναι αναγκαία προκειμένου να αντισταθμιστεί ο δυσκολότερος κοινωνικός ρόλος της γυναίκας εργαζόμενης, καθώς ουσιαστικός στόχος της Ε.Ε. είναι το να παραμένει η γυναίκα όσο πιο πολύ γίνεται στην αγορά εργασίας.

Αυτή η απόφαση θίγει περίπου 140.000 εργαζόμενες στο Δημόσιο, κυρίως μητέρες ανηλίκων και γυναίκες με τρία παιδιά, όπως και ασφαλισμένες από το 1983 και μετά. Ειδικότερα, θίγονται όσες γυναίκες μπήκαν στην αγορά εργασίας από την 1η Ιανουαρίου 1983 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 1992 και δεν παίρνουν σύνταξη ως μητέρες ανηλίκων ή με τρία παιδιά, καθώς η αύξηση των ορίων ηλικίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων θα είναι από 5 έως 15 χρόνια. Σημειώνεται ότι για τις ασφαλισμένες από το 1993 και μετά, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης έχει ήδη αυξηθεί στα 65 χρόνια, όπως και των αντρών. Επίσης, μητέρες ανηλίκων και τρίτεκνες θα επιβαρυνθούν με αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης από 6 έως 15 χρόνια. Τέλος, οι γυναίκες που είναι ασφαλισμένες από το 1983 έως και το 1992, οι οποίες δικαιούνται μειωμένη σύνταξη για άλλους λόγους πλην αυτών που σχετίζονται με τα παιδιά, θα αντιμετωπίσουν αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης τουλάχιστο κατά 5 χρόνια.

Η απόφαση αυτή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αποτελεί την απόδειξη της πλήρους υποταγής της Εθνικής Ανεξαρτησίας στις επιταγές της Ε.Ε., την ουσιαστική συνέχεια των αντιασφαλιστικών μέτρων με την αύξηση των ορίων ηλικίας και τη μείωση των συντάξεων και το επιστέγασμα της λεηλασίας των Ταμείων από τα τρωκτικά του κοινοβουλευτισμού. Όλη αυτή η κατάσταση διαμορφώθηκε στην πλάτη των εργαζομένων με την συνενοχή των επαγγελματιών συνδικαλιστών.

Μπροστά σε αυτή την κρίσιμη επίθεση του διεθνούς κεφαλαίου, όπως αυτό εκφράζεται από τις πολιτικές της Ε.Ε., στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, οι εργαζόμενοι οφείλουν να απαντήσουν δυναμικά με αρχή την αποτροπή της εφαρμογής της οδηγίας αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης. Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές για τους εργαζομένους, οι οποίοι βιώνουν όλο το κόστος της «οικονομικής κρίσης», δεν χωρούν διχαστικές αντιλήψεις περί ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, καθώς η ιστορία αποδεικνύει ότι μόνο ενωμένοι οι εργαζόμενοι μπορούν να πετύχουν τις διεκδικήσεις τους. Ο ρόλος των κομματικοδίαιτων εργατοπατέρων ως Δούρειου Ίππου στις τάξεις των εργαζομένων φαίνεται πλέον πιο καθαρά από ποτέ.


Οι Εθνικιστές εργαζόμενοι απαιτούμε την αναβάθμιση του κοινωνικού ρόλου της ασφάλισης με τη λήψη ουσιαστικών μέτρων πρόνοιας και προστασίας του ρόλου της μητρότητας. Αντιστεκόμαστε στις πολιτικές που στηρίζουν την Ευρώπη του κεφαλαίου, η οποία ισοπεδώνει Έθνη, φύλα και εργασιακά δικαιώματα!

E.N.EΡΓΑ.

1.4.09

1η Απρίλη 1955: Έναρξη Αγώνα ΕΟΚΑ


«Πιστεύουμε ότι κάθε θυσία μας δεν πηγαίνει άδικα και εσείς να είστε περήφανοι για μας. Αν ο καλός Θεός μας επιφυλάσση την λαμπράν τύχη να δώσωμεν την ζωήν μας για την πατρίδα, τότε η χαρά σας πρέπει να είναι απέραντη. Δεν ξέρω αν μπορεί να ονειρευτεί ένας άνθρωπος καλύτερη τύχη από αυτήν. Και δεν μπορώ να σκεφθώ γονείς που να είναι πιο περήφανοι παρά για τα παιδιά τους που έπεσαν για την πατρίδα».

Κυριάκος Μάτσης
επιστολή προς τους γονείς του

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Η ΣΕΛΗΝΗ ΤΩΡΑ
Εθνικίστριες και Υπερήφανες!
Για μια Μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη.

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP