14.5.07

Απλές συμβουλές για Υγεία

Κινηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε

  • Το καλύτερο θα ήταν να ασχοληθείτε συστηματικά με κάποιο άθλημα ή να γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο.
  • Δεν χρειάζεται να γίνετε 'φανατικοί' της άσκησης. Είκοσι λεπτά γυμναστικής μέτριας έντασης για τρεις ή τέσσερις φορές την εβδομάδα αρκούν για να διατηρηθείτε σε φόρμα.
  • Μην ξεχνάτε ότι ο αθλητισμός δεν βελτιώνει μόνο την εικόνα του σώματος, αλλά χρησιμεύει και ως άριστη μέθοδος για την καταπολέμηση του άγχους. Κατά την άσκηση εκκρίνονται ορμόνες, γνωστές ως ενδορφίνες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν φυσικά 'αντικαταθλιπτικά' με έντονη αγχολυτική επίδραση στον οργανισμό μας. Όλοι έχουμε παρατηρήσει πόσο καλύτερη είναι η διάθεσή μας ακόμη και έπειτα από έναν απλό περίπατο!
  • Αν έχετε ελεύθερο χρόνο προτιμήστε να πάτε μια βόλτα στο πάρκο ή ασχοληθείτε με τον κήπο σας.
  • Παρκάρετε το αυτοκίνητό σας ένα τετράγωνο μακρύτερα από τη δουλειά σας ή τη στάση του λεωφορείου ή του μετρό.
  • Ξεχάστε το ασανσέρ. Οι σκάλες αφενός είναι πιο ασφαλές μέσο, αφετέρου το ανέβασμά τους αποτελεί άριστη αεροβική άσκηση και βελτιώνει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού σας συστήματος.
  • Παίξτε με τα παιδιά σας.
  • Βγάλτε βόλτα το σκύλο σας και γενικά κινηθείτε όσο μπορείτε περισσότερο!
Φροντίστε τη διατροφή σας
  • Αποφύγετε τις υπερβολές: τα διαιτολόγια που περιορίζουν ή απαγορεύουν πλήρως κάποιες κατηγορίες τροφίμων είναι εξίσου επιβλαβή με την υπερβολική κατανάλωση τροφίμων που χαρακτηρίζονται ανθυγιεινά, όπως τα γλυκά, οι σοκολάτες, τα λιπαρά τρόφιμα και οι τόσες άλλες 'λιχουδιές'.
  • Όλες οι ομάδες τροφίμων, λίπη, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, είναι αναγκαίες για την καλή λειτουργία του ανθρώπινου σώματος.
  • Το μυστικό βρίσκεται στην κατανομή της ποσότητας που θα πρέπει να λαμβάνουμε ημερησίως. Ένας απλός μνημοτεχνικός κανόνας που μας βοηθά να καταλάβουμε πώς ακριβώς θα πρέπει να μοιράζουμε τις θερμίδες μας έτσι ώστε να διατηρούμαστε στα φυσιολογικά όρια βάρους ανάλογα με το ύψος και την ηλικία μας είναι η πυραμίδα της σωστής διατροφής.
  • Στη βάση της είναι όλες οι τροφές που μπορούμε να καταναλώνουμε απεριόριστα μέχρι να χορτάσουμε, δηλαδή τα λαχανικά και τα φρούτα, που περιέχουν κυρίως φυτικές ίνες και είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
  • Ακολουθούν τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο, παρ΄ ότι είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας, δηλαδή το γάλα, το γιαούρτι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα γενικότερα. Προσέξτε όμως: προτιμάτε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά!
  • Επίσης με μέτρο θα πρέπει να καταναλώνουμε τα δημητριακά (ψωμί, ζυμαρικά κ.ά).
  • Τα λίπη, παρά τον 'πόλεμο' που υφίστανται από τους μανιακούς της δίαιτας, είναι αναγκαία για το σώμα μας. Και εδώ το 'κλειδί' είναι στην ποσότητα. Η καλύτερη πηγή λίπους είναι το ελαιόλαδο. Φροντίστε όμως να μην υπερβάλλετε. Αρκεί να θυμάστε ότι για να καλυφθούν οι ανάγκες του οργανισμού σας σε απαραίτητα λιπαρά οξέα (δηλαδή λίπη που το σώμα μπορεί να λάβει μόνο από τις τροφές και δεν είναι σε θέση να συνδέσει μόνο του), αρκεί μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο την ημέρα!
  • Αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο.
  • Καθημερινά χρειαζόμαστε πρωτεΐνες (αβγά, κρέας ή ψάρια) αλλά σε μικρές σχετικά ποσότητες. Εξισορροπήστε τις ποσότητες κρέατος και ψαριών που καταναλώνετε, έτσι ώστε (ιδιαίτερα τα 'παχιά' κρέατα ) να μην τρώτε κρέας πάνω από τρεις φορές την εβδομάδα.
  • Αριστη πηγή πρωτεΐνης είναι και τα όσπρια, τα οποία μπορείτε να καναλώνετε άφοβα. Τα όσπρια μαγειρεύονται με πολλούς ιδιαίτερα νόστιμους τρόπους, εάν δεν σας αρέσουν οι πατροπαράδοτες συνταγές όπως φασολάδα ή φακές σούπα. Δοκιμάστε σαλάτα με φακές ή φασόλια και μαρούλι.
  • Τέλος, είναι οι τροφές που καλό θα ήταν να περιορίσουμε στο ελάχιστο (μία έως... καμία φορά την εβδομάδα) όπως τα γλυκά και τα σνάκ (τσιπς, γαριδάκια κ.ά).
  • Καλή πηγή βιταμινών, αν και ιδιαίτερα θερμιδοφόρα, είναι οι ξηροί καρποί. Προτιμήστε τους για σνακ αντί τα τσιπς.
  • Μάθετε να μαγειρεύετε σχεδόν στεγνά. Ο καλύτερος και πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος είναι το ψήσιμο ή το βράσιμο. Αποφύγετε να τηγανίζετε τα τρόφιμα.
  • Μην ξεχνάτε ότι τα γεύματα της ημέρας πρέπει να είναι πέντε. Μοιράστε τις θερμίδες σας σε πρωινό, δεκατιανό, γεύμα, απογευματινό και βραδινό.
  • Μην παραμελείτε ποτέ το πρωινό. Είναι ίσως το καλύτερο και πιο ωφέλιμο γεύμα της ημέρας.
  • Φροντίστε ώστε να τρώτε το δείπνο σας τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν ξαπλώσετε για ύπνο.
Πιείτε νερό

  • Μην ξεχνάτε να πίνετε τουλάχιστον οκτώ με δέκα ποτήρια νερό την ημέρα. Ακόμη και αν δεν διψάτε. Η δίψα σημαίνει ότι ο οργανισμός σας έχει ήδη αφυδατωθεί σε κάποιο βαθμό.
  • Ο καφές και τα ροφήματα δεν αντικαθιστούν το νερό. Ίσα ίσα που προκαλούν αύξηση της διούρησης και προδιαθέτουν σε αφυδάτωση.
  • Μην πίνετε αναψυκτικά αντί για νερό. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης και τελικά σας κάνουν να διψάτε ακόμη περισσότερο!
  • Εναλλακτικά των αναψυκτικών, πιείτε μεταλλικό φυσικό ανθρακούχο νερό με μία φέτα λεμόνι.
Η μάστιγα του καπνίσματος

Πάντα υπάρχει λόγος να τονίσουμε για άλλη μία φορά πόσο βλαβερό είναι το κάπνισμα. Σταματήστε το κάπνισμα!

Το κάπνισμα έχει ενοχοποιηθεί για την εμφάνιση πολλών ασθενειών, όπως ο καρκίνος του πνεύμονα, του λάρυγγα, του παχέος εντέρου, αλλά μπορεί να προκαλέσει και στειρότητα ή/ και πρόωρη εμμηνόπαυση. Μόνο οφέλη θα έχετε στην υγεία σας.

Μην υπερβάλλετε με το αλκοόλ

Μπορεί ένα ποτήρι κρασί ή μία μπίρα την ημέρα να έχουν θετική επίδραση στον οργανισμό, αλλά είναι αποδεδειγμένο ότι η κατάχρηση αλκοόλ έχει ολέθριες συνέπειες. Η υπερκατανάλωση αλκοόλ συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιοπάθειες, καρκίνο (του μαστού και του παχέος εντέρου), κίρρωσης του ήπατος και τραυμάτων (συμπεριλαμβανομένου και του μεγάλου αριθμού θανάσιμων τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα).

Μειώστε το άγχος και αντιμετωπίστε τις καταστάσεις με αισιοδοξία

Να σκέφτεστε θετικά. Η αισιοδοξία και η θετική σκέψη βοηθούν στη διατήρηση της καλής φυσικής μας κατάστασης, καθώς, σύμφωνα με ερευνητές, υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ του σώματος και του νου, με αποτέλεσμα η θετική στάση να βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα να λειτουργεί καλύτερα.

Προσπαθήστε να κάνετε τουλάχιστον επί μισή ώρα κάτι που σας αρέσει και σας ξεκουράζει σωματικά και κυρίως ψυχικά. Απολαύστε ένα ζεστό μπάνιο, περπατήστε δίπλα στη θάλασσα ή στο πάρκο, διαβάστε ένα βιβλίο, ζωγραφίστε, επισκεφθείτε ένα φίλο, παίξτε με το σκύλο σας, ακούστε μουσική, δείτε μια ταινία που σας αρέσει.

http://health.in.gr/






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Η ΣΕΛΗΝΗ ΤΩΡΑ
Εθνικίστριες και Υπερήφανες!
Για μια Μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη.

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP